maandag 27 januari 2014

Lang heel lang gelden

Lang heel lang geleden plaatse ik hier een berichtje. het komt er gewoonweg niet van. Ik lees wel mee bij jullie maar berichtjes plaatsen wil er maar niet van komen. Ook op jullie blogs reageren doe ik weinig maar ik houd jullie wel in de gaten. Haken doe ik nog steeds en dat gaat best lekker. Hier een paar foto's van wat ik de laatste tijd maakte.







Twee kraamcadeautjes en een afscheidscadeautje voor een juf die na 16 jaar weggaat op de school van onze jongste dus wie weet komen de tissues wel van pas. Zo dat was weer even een kort berichtje. Ik meld me wel weer maar wanneer? Ik heb geen idee.



Groetjes Jolanda

vrijdag 29 november 2013

Mijn eerste gehaakte deken




Ik ben er super blij mee. Het patroon haakte heerlijk weg. Het patroon komt uit het boek Haken en kleur. Wat een geweldig boek is dat. Er staan nog meer projecten in die ik wil gaan maken. Heerlijk weggedoken onder mijn dekentje. Als ik daar tenminste de kans voor krijg want de deken is nu al zeer geliefd bij een paar van de andere gezinsleden. Mijn dochter stelde al voor dat ik er nog maar één moest haken. Het was erg leuk om te doen dus  wie weet. Maar nu eerst de Sint nog een surprise  maken. Een gedicht schrijven en nog wat inkopen doen. Dus nog druk genoeg voordat het pakjes avond is.


Groetjes Jolanda

donderdag 28 november 2013

Vorig jaar heb ik deze ook gevolgd zo leuk. Zeker de moeite om eens een kijkje te nemen.


Groetjes Jolanda

zaterdag 16 november 2013

Een paar cadeutjes gehaakt



Ons nichtje vierde haar verjaardag en ik haakte voor haar een paar cadeautjes. Ze wilde graag geld maar alleen maar geld geven vind ik niet leuk dus klom ik in mijn haaknaald. Met deze twee als resultaat. Nog wat lekkere snoepjes in het potje en een enveloppe met wat geld en we zijn klaar om naar het feest te gaan.

donderdag 10 oktober 2013

Naar wie gaat het boek? En van alles en nog wat.



http://homestylecollectibles.blogspot.nl/2013/10/gehaakte-poncho-webwinkel.html ga hier maar eens een kijkje nemen. Ze geven iets leuks weg(vind ik ) wel effe volger worden.



Uitslag weggeef boek.



Eigenlijk zou ik morgen bekend maken naar wie ik het boek ga sturen. Aangezien er niet veel reacties op zijn gekomen verwacht ik niet dat er nog iemand mee wil doen. En nu heb ik even de tijd om  te bloggen dus bij deze alvast. Ik kreeg een aantal reacties waarvan er een paar het boek ook echt wilde lezen. Diana is degene geworden aan wie ik het boek graag wil gaan sturen. Dus Diana als je mij je adres wilt mailen. Dan komt het boek naar je toe.


En verder ben ik heel druk met haken zo druk dat ik niet aan bloggen toe kom ik zal snel weer eens foto's plaatsen van wat ik heb gehaakt.

Groetjes Jolanda

donderdag 3 oktober 2013

Weer een boek om door te geven


Al weer een paar maanden geleden kreeg ik dit boek van Susan. Ik had haar een boek toegestuurd en ik kreeg deze van haar terug. Tot op heden had ik nog niet de rust gevonden om het te lezen maar nu dus wel.  Ik wil dit boek ook graag weer doorgeven. Dus heb je zin om een spannend boek te lezen laat dan hieronder je reactie achter. Ik vertel verder lekker niks over het boek dat moet je zelf maar lezen.Volgende week vrijdag maak ik dan bekend naar wie ik dit boek door ga sturen. Het is wel de bedoeling dat je het boek als je het gelezen hebt weer doorstuurt naar iemand anders.



Groetjes Jolanda



donderdag 19 september 2013

In de schijnwerper



Bij het blog van Sofie staat deze week mijn poef in de schijnwerper. Je kunt er elke week je een linkje plaatsen naar iets wat je gemaakt hebt. Dat ik dus en nu staat deze week mijn poef daar in de schijnwerper. Leuk toch?


Groetjes Jolanda

zondag 15 september 2013

En klaar.............................


En klaar is mijn omslagdoek. En het is een lekker grote omslagdoek geworden. Ongeveer 1.90 breed en 80 hoog. Nu nog effe blocken en ik kan de omslagdoek gaan gebruiken. "s avonds op de bank of gewoon lekker om naar buiten te gaan . Heerlijk zacht is de omslagdoek. Dus Vera nogmaals bedankt voor deze mooie bolletjes. Het werkt wel verslavend hoor die moie doekn ik ben alweer aan de volgend begonnen.


Groetjes Jolanda

vrijdag 13 september 2013

Daar ben ik weer

Bedankt Jolanda Pijnenburg-Verhoeven

Ik deed mee via een groep op facebook aan een geurzakjesswap en dit is wat ik maakte.
Ben er zelf wel tevreden over. In het rechterzakje zit een zeepje. Met een dunne naald en dun garen gehaakt was wel erg leuk om te doen. Ik gebruikte daarvoor dit patroon. In de andere zit een geurzakje. Ik heb het aan de bovenkant opengelaten zodat het zakje als het niet meer ruikt vervangen kan worden. Hiervoor gebruikte ik dit patroon. Verder ben ik momenteel heel druk met haken. Het gaat echt lekker. Mijn omslagdoek die ik aan het haken was met het garen wat ik kreeg van Vera weer opgepakt en die schiet heel goed op. Hieronder nog een foto van het begin van de omslagdoek inmiddels een heel stuk groter.















Daar plaats ik binnenkort foto's van.Nu nog bedenken wat ik er voor rand om heen wil dat weet ik eigenlijk niet zo goed. Dus als jullie ideetjes hebben kom maar op.
En zoals jullie wel merken schiet het bloggen er bij in. Ik heb het zo druk met allerlei andere dingen dat bloggen er niet van komt.



Groetjes en ik hoop tot snel Jolanda

donderdag 15 augustus 2013

Kennen jullie deze al?????????????

Kennen jullie dit leuke blog al? Bij 50 volgers is er een give away dus als je daar zin in hebt ga eens een kijkje nemen.

één jaar..................

Ineens bedenk ik me dat ik alweer één jaar aan het bloggen ben. Een jaar geleden alweer dat ik voorzichtig de blogwereld binnenliep. Als snel werd ik wegwijs in het blogwereldje mede door enkele mede blogsters die me een wegwijs maakte in het wereldje van bloggen.   Door die hulp ben ik door gegaan en werd het steeds leuker om te bloggen. Niet altijd vind ik de tijd en de rust om te bloggen maar mijn trouwe volgers trekken zich daar niets van aan en komen gewoon weer lezen als ik dan een berichtje plaats. Dat stimuleert om door te gaan. Een jaar geleden had ik niet verwacht dat ik nu al:

#       242       volgers zou hebben.
#       167        berichten geplaats zou hebben.
#        24009   pagina weergave zou hebben


Iedereen die regelmatig hier komt lezen een berichtje achterlaat of dames waarmee ik inmiddels een andere band mee op heb gebouwd bedankt voor het vertrouwen jullie reacties en alles wat we samen delen.


Groetjes en tot snel Jplanda

Weer leuke post



Vandaag vond ik in de brievenbus weer leuke post. Namelijk de gewonnen give away van
Mevrouw haakgaren. Helemaal leuk en helemaal blij. Zo op mijn gemakje het boekje eens bekijken en als ik wil kan ik meteen beginnen want het garen zat er al bij.


Groetjes Jolanda

woensdag 14 augustus 2013

Dan maar even zo

Om één of andere reden lukt het me niet om een linkje te maken in de zij balk om een give awy in te zetten. Dus dan maar even op deze manier. Op dit blog is een hele leuke give  away. Niet 1 maar 5 kansen om iets te winnen.


Groetjes Jolanda

Gewonnen give away

En ja hoor ik viel weer eens in de prijzen. En wel bij dit  blog.
Kijk eens wat een gezellige enveloppe ik ontving en wat er allemaal in zit. Ik ben er blij mee en het zijn nog precies mijn kleurtjes ook.





Groetjes Jolanda

dinsdag 6 augustus 2013

 
 
Ja hoor we zijn er weer. We hebben ruim  drie weken  doorgebracht in Italië. Lekker uit gerust en vooral niet teveel gedaan. Ook bijna  niet aan haken toe gekomen. Maar wel heel veel gelezen. Dan is een e-reader toch wel enorm fijn. Je neemt gewoon honderden (als je wilt) boeken mee en het neemt bijna geen bagageruimte in (die overigens meteen opgevuld werd met spullen van dochterlief).
Ik ben net even een beetje wat blogs aan het bij lezen en zie  ineens staan dat ik de give away bij Mevrouw haakgaren  heb gewonnen. Supergaaf natuurlijk om zo'n mooi pakket te winnen. Nu maar hopen dat ik niet te laat gereageerd heb. Ze maakte de uitslag namelijk al op 15 juli bekend (die dag werd onze jongste 9 jaar wat een toeval). Ik ben dus een beetje aan het bijlezen maar meer dan drie weken bij lezen valt niet mee. Dus mocht ik niet reageren als ik ook bij jou de give away heb gewonnen dan mail me even 


Groetjes en tot snel Jolanda

woensdag 26 juni 2013

Ik ben een Mazzelaar



Deze set haaknaalden heb ik gewoon effe gewonnen. Is dat mazzel hebben of niet? Via Facebook door te liken en te delen.  Zondag gewonnen en vandaag al in huis. Dankzij http://www.pigoly.nl/.
Ik ben er helemaal happy mee. Ik ga ze zo eens even uitproberen. Ik wil voor de vakantie ( om tijdens de vakantie te gaan haken) aan een deken gaan beginnen. Lijkt me een goed project om er in elk geval één vast eens uit te proberen.


Creatieve groet Jolanda

Naar wie gaat het boek???????????










Het is inmiddels woensdag geworden. Je kon tot gisteren meedoen als je kans wilde maken op het boek: De lijst van al mijn wensen.  Ik besloot niet moeilijk te doen maar gewoon aan dochterlief  te vragen een getal te noemen tusssen de 1 en 13. Er reageerde namelijk 13 mensen die kans wilde maken op het boek.
En zij riep 6.  En dat is de volgende reactie:
 
 
 
Oh ikke ikke zou het boek dolgraag willen lezen en natuurlijkkkk geef ik hem dan door.
Ik heb hier nog een spannend boek liggen van Lien wat ik met haar weer geruild heb voor een zomerboek dat ik van Zaanse zolder Syl kreeg uhm ruilde hihihi.
Zo kunnen we blijven doorgeven, alléén moet ik het spannende verhalen boek wel nog even uitlezen want die verhalen zijn me net wat te spannend voor in bed ;).
Er staat dus ook helemaal achterin een spannend verhaal van Lien (Keetje van Lien) in, maar ik ben zo'n bluts en lees van begin af aan dus ben er nog niet aan toe beland.
Alvast hele fijne vakantie. Knuff


Dus Susan het boek gaat zo snel mogelijk op de post. Veel plezier ervan en ik hoop dat je het boek als je hebt gelezen hebt ook weer door wilt geven.


Lieve creatieve groet jolanda

dinsdag 25 juni 2013

Onderzetterswap


Vandaag mocht ik dan eindelijk mijn enveloppe ook open maken. Ik kreeg die afgelopen vrijdag of zaterdag (ik weet het niet meer precies) al binnen. Maar vandaag mocht die pas open. En ondanks dat ik enorm nieuwsgierig ben heb ik die netjes weggelegd en vandaag pas open gemaakt. En ik ben er super blij mee. Helemaal mijn kleurtjes en dit patroon blijft natuurlijk een toppertje. Ik heb het zelf ook al een aantal keer gemaakt en ze zijn gewoon erg leuk.



Creatieve groet Jolanda

zondag 23 juni 2013

Gewonnen




Deze super gave hanger heb ik gewonnen bij dit blog. Ze vertsuurt het morgen vanuit België dus ik hoop dat het eind van de week toch wel in de brievenbus ligt. Ik zou zeggen ga eens een kijkje nemen. Bij 100 volgers is er weer een give away en wat voor één? Ga dat zelf maar kijken. Het is in ieder geval de moeite waard (vind ik ).


Groetjes (een blije) Jolanda