zondag 31 maart 2013

Effe bij kletsen

Eindelijk rust effe niks moeten gewoon even tijd voor mezelf en tijd voor jullie om weer eens het en en ander te vertellen. Want ik wil nog foto's laten zien van de PIF die ik verstuurd heb. Dus hieronder de foto's.

 
Zoals jullie zien zat er van alles in. Een zakdoekhoesje naar eigen idee gemaakt (in de lievelingskleuren van de ontvangster uiteraard). Een geurzakje een potlood met gehaakte bloem erop. Een  notitieboekje met gehaakte hartjes. Bloemenzaadjes voor een beetje lente in huis. En last but not least. Een knoopster die ik de nieuwe naam knoopbloem heb gegeven omdat deze (door mijn papa gemaakte variant)meer weg heeft van een bloem dan van een ster. Kennen jullie de knoopster? Zo leuk om te doen en zeker ook voor de kids die kunnen er uren mee zoet zijn. Onze dochter had laatst een spreekbeurt op school over vriendschap (samen met haar hartsvriendin) en had opa zo "gek"gekregen twintig van die knoopbloemen (onze variant dus) te maken zodat ze die aan het eind van haar spreekbeurt aan de klas uit kon delen zodat ze zelf vriendschaps armabndjes kunnen gaan knopen. Want dat kun je dus met dit ding.
 
 
 
Dankzij Hester Horden ben ik ook nog naar de Creabeurs in de brabanthallen geweest. Ja dankzij Hester omdat zij mij spontaan een vrijkaartje aanbod .(Hester heeft geen blog maar is wel te vinden op face book). Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. Een gezellig dag gehad op de beurs en leuke ideetjes op gedaan. Een hele poos geleden won ik zie dit bericht http://jojo-creahaken.blogspot.nl/2012/10/gewonnen_22.html maar nog steeds niet aan begonnen. Op de beurs zag ik dat ze de bijbehorende poefs verkochten. Dus kocht ik er daar één en sjouwde ik zo'n ding mee naar huis.Nu moest ik wel aan de slag. En het schiet lekker op moet ik zeggen. Kijk hier maar eens naar het begin van mijn poef.
 
 
Het is keileuk om te doen maar ook wel zwaar vind ik. Ik was in eerste instantie begonnen met een poef breien maar al na één avond protesteerde mijn nek dusdanig dat ik daar maar vanaf gezien heb. Ik baalde uiteraard als een stekker dat mijn nek zo opspeelde maar als ik nu het resultaat van haken zie ben ik wel blij met het resultaat tot nu toe. Wordt vervolgd met foto's van het einresultaat.
 
 
Groetjes Jolanda
 

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, al een heel goed begin, ben benieuwd naar het eindresultaat over een poosje...

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk.
    De knoopster of knoopbloem ken ik niet. Klinkt heel leuk.
    groeten Cream@

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De knoopster had ik nooit van gehoord. Je hebt mij nieuwsgierig gemaakt dus ik ga googlen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wat info gezocht over de knoopster, wat leuk. Ik ga het ook eens proberen als ik zo'n ding tegenkom...
    groeten Cream@
    kadoideeblog.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen